Amikre büszkék vagyunk: close

2017.V.
A MY-X team egy tagjának a Gábor Dénes Középiskolai Ösztöndíj pályázatra benyújtott dolgozatát a Zsűri véleménye alapján az Alapítvány kuratóriuma matematikai különdíjban részesítette, ill. a kutatócsoport tagjának további tanulmányait egyszeri ösztöndíjjal segíti!

2017.IV.
Különdíjat kapott a MY-X team egyik tagja a minszki nemzetközi esszéíró versenyen a jövő iskolájában várható IKT használatról szóló tanulmányáért!

2017.IV.
III. helyezés a Hlavay Diákkonferencián!

2017.III.
Az NTP NFTÖ támogatásával beszerzésre került egy prémium kategóriás laptop!

2017.II.
A TUDOK (nyíregyházi) országos döntőjéből sikeres továbbjutás a (székesfehérvári) Kárpát-medencei döntőbe!

Utolsó módosítás: 2015.07.19 * 14:08 - MIAÚ-RSS

Hasonlóságelemzés a szummatív értékelésben

Vezércikk: 2017. Február (MIAU No. 222.)
(Előző cikk: MIAU No. 221.)

Kulcsszavak: mindenki másként egyforma elv, objektív értékelése, robotizálás

Kivonat: Az iskolarendszer hangsúlyos részét képezi a szummatív értékelés. Jelen TDK-munka alapvetése a szummatív értékelési gyakorlat széleskörű elterjedtsége (fókuszban a félévi és év végi jegyek). Az objektivitásra törekvő tanári gyakorlatnak számos eltérő súlyozási és átlagszámítási szisztéma részét képezi. Azonban ezek bár a korrektséget és kiszámíthatóságot képesek jól megvalósítani, önmagukban is jelentős szubjektivitást visznek az értékelés folyamatába. A COCO hasonlóságelemzési szoftver alkalmazásával alternatív és a fent említett szubjektív faktorok elkerülését lehetővé tévő megoldást kívánok bemutatni vitaindító céllal. Az alkalmazott hasonlóságelemzési megoldás nem kizárólag az egyes önálló értékeléseket súlyozza, hanem lépcsős függvények alkalmazásával készít becslést arra, mely értékelési esemény esetében konkrétan melyik jegy milyen mértékben járul hozzá a diákok minél kiegyenlítettebb (antidiszkriminatív / Y0) kimenti értékeléséhez. A diákok között a végső értékelésben szimmetrikusan azok a különbségek jelennek meg, amelyek a „mindenki másként egyforma”-elv mint nullhipotézis kielégíthetetlenségéből fennmaradnak a legkisebb négyzetes hibájú közelítő modell esetén is. A norma körüli eredményt elérő tanulók éles megkülönböztetése nem célja a modellnek, ezzel álláspontom szerint a jegyadási határok szubjektivitásának kiküszöbölésén túl a fejlesztési és tehetséggondozási kapacitások dinamikus tervezése is racionalizálható. Tovább (PDF)


Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!

((Vissza))
miau.gau.hu
myxfree.tool
rss.services